We of the Never Never

21 oktober 2008 - Katherine, Australië

Hoi iedereen,

Tijd voor nog een updateje.

Net terug van Kakadu National Park, Crocodile Dundee Territory, echt Aboriginal Country, prachtig!

Het legde eerst nogal droogjes aan. Alles zag er op eerste zicht droog en desolaat uit. Komt nog eens bij dat ze alle lage planten afbranden om de nieuwe planten na/tijdens het regenseizoen meer ruimte te geven om te schieten.

Maar toen ontdekten we de prachtige gorges (kan even niet op de nederlandse term komen). Ravijnen met rivieren, watervallen, omgeven door groen. Eindelijk ook water waarin we mochten zwemmen want in Oz geldt, Rocks no Crocs. Dus tussen de rotsen, stroomopwaarts geraken de krokodillen niet en is het bijgevolg veilig zwemmen. Heerlijk koel water want het is hier bakken, soms boven de 40 graden. Zelfs de zwembaden op de camping zijn voorzien van heerlijk warm water.

Natuurlijk ook weer eens pech onderweg gehad met ons Wilma. Ditmaal de regulator, een onderdeel van de alternator. Onderweg naar Kadadu kwamen er vonken van onder de motorkap… Bij het wegrijden van Kakadu een lekke band, gelukkig hebben we een goede reserveband. We zijn nu een tweedehands reservewiel aan het zoeken want het stuk tussen Katherine (waar we ons nu bevinden) en Cairns, willen we via een 4WD weg doen en daarbij zijn 2 reservewielen aangeraden, je weet maar nooit.

Na Kakadu hebben we Pine Creek bezocht, stelt niet veel voor, een oud mijnstadje. Een stukje geschiedenis of wat de Australische geschiedenis ook moge wezen. Er staat een historisch stationnetje (iets meer dan 100 jaar oud waaauw!) en je kunt er oude mijnschachten bekijken. De sites worden hoofdzakelijk door Amerikanen bezocht omdat die waarschijnlijk al evenveel geschiedenis hebben J

Tussen Pine Creek en Katherine hebben we Edith Falls bezocht. Alweer zo`n schitterende gorge. Ik heb me mijn vertrek nog geen moment beklaagd. Het is hier zo mooi. Ook de Austaliers vallen goed mee. Zeer behulpzame mensen, toch in de Outback. Naar het schijnt is het aan de oostkust helemaal anders. Dat zullen we ginds dan wel zien.

Morgen gaan we een dagje kajakken in Katherine Gorge National Park. What`s in a name, wederom zo`n schitterend watertafereel en je kunt er kajakken. We wilden dit eigenlijk 2 dagen doen en onze tent meepakken maar dat kan niet meer. Dus wordt het maar 8 uur. Stroomopwaarts naar het schijnt… Dat wordt afzien maar Jasmine en ik zullen ons niet laten kennen! We kunnen die 2 mannen wel aan!

Het verder verloop volgt, nu eventjes foto`s opladen want daar ben ik wel even zoet mee!