Darwin, the never ending Story

13 oktober 2008 - Darwin, Australië

Woensdag 8/10 en donderdag 9/10:

Ik schiet plots wakker, er is reeds licht buiten dus denk ik dat het tijd is om op te staan. Ik kijk op mijn klok, 2u45 en klaarwakker natuurlijk! De jetlag duidelijk nog niet verwerkt.

Omstreeks 7u ontwaken we opnieuw. We slapen in een dorm van 4 maar zijn er voorlopig maar met z`n 3en (Jasmine, Nils en ik). Toby slaapt samen met Annelies op een andere kamer. Snel ontbijten want wie vroeg is heeft nog gratis ontbijt. Toast met honing, gelei of vegimyte (of zoiets). Niet te vreten, broodsmeersel op basis van gist, hoe komen ze erbij!

Vandaag laten we de Nissan testen en zoeken we andere 4WD`s. We hebben namelijk een slechte gut feeling bij de Nissan. Blijkt achteraf gegrond te zijn. 1500 AUD kosten, neen dank je!

Maar niet getreurd, we treffen een knappe Hollandse knul in onze jeugdherberg. Hij verkoopt zijn Toyota Landcruiser, bouwjaar 84. Ook deze wordt getest en goed bevonden. We dingen nog 400 AUD af van de prijs en kopen hem voor 4300. We maken meteen een afspraak bij de garage voor zijn groot onderhoud, 334 dollar. Niet goedkoop, ze profiteren ervan als je geen local bent.

We checken uit de jeugdherberg en verhuizen naar een camping up the road. Hidden Village, mooi zwembad, propere camp kitchen. 25 dollar per nacht voor een tent van 2 personen. 1 Australische dollar is nu iets meer dan een halve euro. Schappelijk!

Donderdagavond is markt te Mindil Beach. Je kunt er allerhande Asian Food kopen, souvenirs en er is live muziek. Em Dee is schitterend. Is misschien wel te vinden op youtube, voor de geintresseerden (trema nog niet gevonden bij qwerty). Die type speelt op 4 didgeridoos tegelijk en maakt een schitterende sound. Zeer tof marktje, heel wat dronken aboriginals maar die kom je hier wel meer tegen. Het zijn echt wel een beetje outcasts, jammer voor die mensen. We sluiten ons marktwandelingetje af door even op het strand naar de sterren te kijken. Jammer dat we niet in het water kunnen, het ziet er nochtans zo aantrekkelijk uit.

Vrijdag 10/10:

Om 6u30 staan Jasmine en ik op om om 7u30 ons Wilma (onze Toyota) binnen te doen bij de garage. Zoals gewoonlijk moeten we een half uur wachten tot iemand komt opendoen. Het is wel al meer dan 30 graden buiten!

We keren terug met de bus naar de camping en maken er een gezellige dag aan het zwembad van. Om 13u gaan de jongens de auto halen. Om 14u zijn ze nog niet terug. Ik bel de garage. Blijkt dat ze op 100m van de garage in panne staan... Het spel begint al. Er zou iets met de versnelling schelen maar hij houdt het nog wel een tijdje vol. Duimen dus dat de koppeling het nog 6 maand uithoudt.

Rond 15u zijn de jongens terug met Wilma. Snel wat inkopen doen en dat is het dan voor vandaag.

Zaterdag 11/10:

We vertrekken richting Kakadu. Nils wil onderweg de Jumping Crocodiles zien dus stoppen we daar voor een uur. Jasmine, Toby en ik vluchten wat verderop naar The Windows on the Wetlands, een centrum waar je info krijgt over alle fauna en flora in the Wetlands. En er is airco want buiten is het om te sterven. Een uur later zijn we weer onderweg. We stoppen ongeveer haverwege onze af te leggen weg om wat foto`s te nemen van termietenheuvels. Duurt ongeveer 5 minuten, stappen in de auto... Damn, ze start niet. Komaan Wilma laat ons hier niet in de steek. Gelukkig stopt een vriendelijke zwitser en krijgt hij Wilma gestart met de startkabels.

We rijden verder naar een camping en vragen of er een garage in de buurt is. Nope, helemaal terug rijden naar Humpty Doo (schattige naam maar verder niets). Daar blijkt niets open te zijn op zaterdag. Dus keren we terug naar Darwin.

We vinden geen garage open en checken ditmaal in in Leprachaun camping en motel. Redelijk dodgy maar schitterende sfeer. Ik excuseer me bij het inchecken dat we onze auto niet kunnen uitzetten en krijg meteen reactie van 1 van de kampeerders dat hij er straks even zal naar kijken.

Na het opzetten van de tent en de broodnodige douche zoek ik Dennis (the friendly camper). Hij ziet het nu niet meer zitten om nog aan de auto te werken en we smijten het samen in den drank.

Het wordt een schitterend feestje met bijna alle kampeerders samen.

Zondag 12/10:

Dennis checkt ons Wilma. Hij krijgt ze gestart maar de batterij laadt niet. Even vreest hij voor de alternator maar dan zouden er lichtjes branden??? We rijden naar Repco, Australische Auto 5, open op zondag. Vragen de batterij te testen maar dit kan enkel morgen. Vragen na of het de juiste batterij is, volgens hun gegevens wel. We checken dit voor alle zekerheid nog eens bij een autowinkel aan de overkant van de straat. Blijkt toch de verkeerde batterij te zijn. Het moet 600CCA zijn ipv 490CCA. Batterijen zijn bij deze autowinkel 50 dollar goedkoper te zijn dus kopen we een nieuwe correcte batterij. En eureka, Wilma start!

`s Avonds trakteren we Dennis op een barbecue, op iedere camping is een barbecue ter beschikking. Hij wilde namelijk niet anders aanvaarden van ons. Ook dit loopt weer uit en een feestje met half de camping. Ditmaal Australische wijn, geen bier. `s Avonds gooit Dennis een visje dat ik wijselijk teruggooi :-) Hij dacht waarschijnlijk in natura betaald te worden. Soit de auto rijdt weer. Morgen tweede poging richting Kakadu.

Maandag 13/10:

We checken uit de camping, doen nog wat inkopen. Beschuiten, pasta, rijst, blikvoeding, melkpoeder, heel veel water, we hebben namelijk geen frigo. Tegen dat we in kakadu zijn is alles slecht. We vinden een goedkoop boekwinkeltje waar je voor redelijke prijzen kunt internetten en hier zit ik dan.

Het belooft een schitterend avontuur te worden. De backpackers en locals zijn heel open, behulpzaam, vrolijk, goedlachs. Kortom ik voel me hier volledig thuis!

Veel zonnige groetjes en een super dikke knuffel voor jullie allemaal.

Jeroen, merci om effe op het mormeltje te passen. Ik had je graag zien lopen in `t stad ;-)

Hansman en Josan, bij jullie sta ik ook voor lang in `t krijt. Stuur gerust jullie afwas, ik heb hier toch tijd zat.

Bibisan, Christophe, Maaike, Sien en Robbe, is Pancho braaf? Heeft hij nog getreurd? Ik hoop dat jullie veel plezier aan hem hebben. Ook bij jullie sta ik in het krijt. Nog eens een dikke merci.

Tot schrijfs!

xxxx

1. Aiko:
    13 oktober 2008
    Heylaba outback Kim, we zijn net terug van Dublin! twas de max!
    Poppie is ziek, Ierse regen haha
    Tequila vond haar draai niet direct , vooral snachts
    Blijkbaar is ze liever bij Jeroen ( overloopster)
    Maak je geen zorgen ze is zowieso in goede handen!
    Focus op je reis en geniet van elk moment !
    opgelet voor overstekende kangoeroe's
    De afwas is onderweg naar Kakadu
    Ik bezorg je nog een foto van jeroen met Tequila in zijn handtas.

Dikke vette knuffels van Poppie en Hans
  2. Natacha:
    14 oktober 2008
    hey molle,
    blij je te zien, al is het maar op foto. Ik denk veel aan je en zal dit blijkbaar nu nog meer moeten doen om wilma draaiende te houden. knuffels van Natacha, Bart en Kilian.
  3. marina:
    15 oktober 2008
    yooo
    kimmie amaai is een fantast..avontuur daar met je bende en wilma mis een andere naam voor wilma,,?? en alles komt in de sjakos den !!laat het in ieder geval niet aan jullie hartje komen hier is niets te beleven ,met jullie daar een volle glorie, zo te zien doe zo verder !!!!en mail maar naar de triestige belgen ...zo wanen wij ons ook op avontuur ...greets mien wintam!!!
  4. Van Hoorde Dirk:
    19 oktober 2008
    elaba Kim,
    toch al een paar mooie kiekjes gemaakt, zo zie ik toch.Toch wel een mooier uitzicht of als je bij ons door het vensterke kijk op het district niewaar.Maar ja daar gaan we toch ook effekes wegdromen als we s'morgens toekomen... maar 't is maar kort daarna zitten weer in de realiteit.Den toyota ziet er wel nie zo slecht uit en we duimen da hij zeker die 6 maandekes zal overleven,ja 't is te ver om u van hier te komen depanneren ;o)
    denkt ge nie.Alé ga u laten ...stel het wel en tot de volgende.
    vele groeten,Dirk.
  5. Tania:
    20 oktober 2008
    Hey Kimsan,
    Blij te horen dat het je zo goed bevalt, ma had niet anders verwacht van jou he. En dat die australiers (en anderen) zo rap vr jou vallen verbaasd me niets. Misschien moet je maar al da vliegtuig resserveren he vr ons ;-) . Kben ondertussen al goed op mijn plooien, appartementje mooi ingericht met knappe meubeltjes van een vriendin geleend, lol, autonummerplaten ondertussen in orde en ook op het werk begin ik er terug in te geraken.
    Hoop da je Panchoke en Tequilake het goed stellen, ma denk het wel he.
    Mis je wel om nen keer tegen te zagen ;-(, ma da halen we binnen een jaar wel in he.
    Kzou zeggen geniet van elk moment en denk zeker niet teveel aan ons op het werk he (ale wel aan ons maar niet aant werk).
    Dikke kus, knuffel en groetjes Tania xxx