Ahoy maties

19 november 2008 - Airlie Beach, Australië

Hier ben ik weer met een levende verse update. Ik ben hem gaandeweg aan het drukken maar de muziek staat hier volle bak en dat bemoeilijkt het denkwerk. Stel je voor een travel agencie en internet cafe en je kan de muziek tot buiten horen. This sucks!

De eerste reistegenslagen zijn geincasseerd. De oostkust begint een beetje tegen te vallen, spijtig. We denken aan vluchten naar de westkust. Razend druk overal en je komt steeds dezelfde mensen tegen die ook dezelfde uitstapjes geboekt hebben. Het is net een grote jokerbedoening, niets tegen joker. Het wordt ook steeds duurder en de mensen minder sympathiek.

Het valt natuurlijk niet allemaal tegen, het blijft nog steeds heel mooi.

We zijn na Cairns gestart met Mission Beach. Mooi strand maar naar goede gewoonte zit de zee verheven van de giftige kwallen dus enkel in de stingernets zwemmen. Dan kan je net zogoed in het zwembad van de hostel zwemmen. We komen daar toe, blijkt dat de reservatie die door de travel agencie voor ons gedaan was, niet doorgekomen was. Geen plaats in de hostel. Andere, duurdere hostel voor ons gezocht en gevonden. Ons geld teruggegeven en afgescheept naar de andere kant van de beach. Ondertussen waren we het grootste deel van onze dag kwijt en we vertrokken natuurlijk de volgende dag. Positieve noot, gratis wijn tussen 19 en 20 uur in de pub van de hostel. Dus Jasmine en ik om 21u met een serieus stuk in ons ... , gaan slapen. Tot dusver de mislukte mission beach missie.

The very next morning terug de bus op richting Townsville, waar we om 19u de ferry moesten nemen naar Magnetic island. Weer dikke pech, bus vertraging, ferry gemist. De volgend ferry om 21u genomen, tegen 22u in de hostel. Pech, ze vonden geen sleutel van de kamer waarvoor we geboekt hadden. De receptie was dicht en we moesten het doen met het barpersoneel. Die gasten kunnen natuurlijk enkel pinten tappen... Dus wachten en drinken natuurlijk, de frustratie moest met iets doorgespoeld worden. Uiteindelijk boden ze ons een andere kamer aan maar daar stonden 6 grote rugzakken en maar 6 bedden... Maar volgens de pc waren er maar 4 bedden bezet dus we moesten er zelf 2 vrijmaken. Zo gezegd, zo gedaan, we drinken ons pintjes uit, stappen in onze kamer, liggen er anderen in ons bed te slapen. Ik kon ontploffen en dat is geen mooi zicht zoals jullie weten. Gelukkig was Jasmine er om de gemoederen tussen mezelf en de barman te bedaren want ik mocht volgens hem op het strand gaan slapen, terwijl de kamer betaald was! Een refund was ook al uitgesloten, onvoorstelbaar. Rond 1u `s nachts hebben ze ons dan een plaats in een tent aangeboden. Om een lang verhaal kort te maken. Ga nooit naar Magnetic island en vooral niet naar base backpackers voor de full moon party. De party stelde ook al niet veel voor.

Next stop met de greyhound airlie beach. Al gehoord van de Whitsunday eilanden? De Pinkstereilanden genoemd omdat kapitein Cook hier op pinksteren vastgelopen is op een van de parelwitte zandstranden. Hij had wel geen rekening gehouden met het uurverschil... Eigenlijk was pinksteren hier al voorbij :-) Te mooi voor woorden. Zo`n wit strand met helderblauw water heb ik nog nooit gezien. En wat hebben we hier gedaan? Gezeild natuurlijk! Alweer niet zeeziek, grotendeels omdat er geen wind was dus van zeilen is er niet veel in huis gekomen. Dag 1 hebben we een stuk kunnen zeilen maar de volgende 2 dagen was het op motor varen. Ik heb aan het roer gestaan natuurlijk. Slapen met 29 man op een zeilboot was iets minder comfortabel dus moesten we elke avond een stuk in ons... drinken om te kunnen slapen. Zo is er altijd wel een excuus. Ja ja, we hebben de goones ontdekt. Goedkope wijn in dozen van 4 liter. Tussen 12 en 15 dollar de doos, kwaliteit is het niet. Naar het schijnt kunnen er eierextracten en zo in teruggevonden worden. Als andere backpackers er niet ziek van worden, wij dan hopelijk ook niet...

Vandaag terug aan wal gegaan. Ditmaal nog geen zeebenen want na mijn duikavontuur heb ik toch een dag of 3 wankel gelopen.

Vanavond houden we het waarschijnlijk rustig al weet je nooit wat de nacht brengt. Zonder alcohol, dat staat vast. Het kan niet alle dagen feest zijn, er moet nog gereisd worden!

Morgen vertrekken we met de nachtbus naar de town of 1770 want ja daar is Capt. Cook in, je raadt het, 1770 gestrand. Ze hebben de moeite niet gedaan het daar een naam te geven. Daar volgt onze eerste surfles en kajakken met dolfijnen. Dol fijn, zeker met ons laatste kano avontuur in `t achterhoofd. Het is gelukkig maar voor een uur of 3 en geen ganse dag.

Wederom wil ik mijn trouwe lezertjes bedanken voor de reacties. Keer op keer tof om lezen en zo stimuleren jullie me ook om te blijven schrijven.

Keep on typing, ik houd het voor bekeken want ik word knetter van die muziek hier.

xxxxxxxx

1. lelijke martin:
    19 november 2008
    Hoi,
    Vandaag 19/11 een grijze sombere dag. Het schijnt zelfs dat er sneeuw in de lucht hangt deze week, beetje vroeg maar toch ( in de ardennen). Het is zo'n dag die je nooit meer zult herinneren, eens die zal voorbij zijn. Gelukkig zijn er ook nog goede momenten vandaag, zoals het lezen van je reis. Bedankt ervoor, mijn avontuur is reeds 30j geleden en toch teer ik nog op die herinneringen.
    Groetjes
    Martin ( de lelijke versie ervan)
  2. koen:
    19 november 2008
    yow kim,
    t'is altijd tof om je verslagjes te lezen en zo je reisje te kunnen volgen. ik was van plan om een stukske afrika naar hier te halen deze winter. maar het visum voor fanta is geweigerd om allerlei belachelijke redenen, terwijl het dossier nochthans compleet was.
    maar ja, c'est la vie. opnieuw een reden om zelf terug te gaan.
    de kids kijken nu al uit naar februari, en de komst van tequila.
    greetz xxx
  3. Patriek Deruddere:
    20 november 2008
    Hi babe,
    net link reislog ontvangen en rap effe door je reisverslag gefietst... ziet er leuk uit. Goed bezig precies :) Snel nog een tip voor als je tijdelijk werk zou zoeken om je budget wat te verhogen: http://www.accorjobs.be er staan massa's jobs op en je mag altijd naar mij refereren... I will be back, take care luv'
  4. Natacha:
    22 november 2008
    hey motje...Je drink daar wat af... Niet vergeten hé soms ook wat water te drinken,daar heb je een kleinere kater van,en ik kan er van meespreken vandaag... mail is nog niet gelukt.... hij komt,maar wanneer?ik denk veel aan je,zie je nog graag,en mis je alvast heel veel... heb je daar nu al telefoon dan kan ik heel even toch eens je stem horen,zou leuk zijn,Kus Ikke xxxxx
  5. marina:
    22 november 2008
    kimmie wat een zeeroversverhaal !!en waarschijnlijk ongelofelijk plezant ier zitten we in dit gure winterse weer.. zagen van bazen collega s die ook mekkeren en roddelen ..dus wie wil nu es niet ruilen me u se !!!k wou da ik zo avontuurlijk aangelegd was dan jij !!! ppfffffff gemiet er maar van zenne zat of ni zat allen op tijd eens terug me de benen op de grond voor weer een spetterend vervolg !! tot schrijfs miena ...................xx
  6. Van Hoorde Dirk:
    23 november 2008
    Hallo Kim,Eens de fotoke's bekeken en 't ziet er daar allemaal toch o.k.uit als je 't mij vraagt.Vandaag is bij ons de éérste sneeuw gevallen en 't was echt wel de moeite waard,de hond heeft daar weer dolle toeren uitgehaald,ja das ze alle dagen nie geweend de witte vlokjes hé.Op 't werk in district ist daar allemaal in orde.Dus zoals ik heb gelezen zul je in 2009 sep. weer naar ons toekomen en rechtstreeks in de nieuwe locatie, oei da zal ook wel weer wennen zijn niewaar.Ja,we gaan weer stillekes aan naar het einde van 't jaar...dus weer volop feesten en da zal bij jullie daar nie anders zijn.Laat het je goed gaan en ik volg verder de nieuws verslagen en de mooie foto's die zeker de moeite waard zijn.Veeeeeele groeten van,Dirk Carine en mijn 2 dochters...XXXX
  7. dirk:
    23 november 2008
    hey
    heb van be je link gekregen en ben maar keer komen piepen naar uw foto's en verhalen.

grtjs uit gent
    nog veel plezier daar