Effe tijd voor een update

10 november 2008 - Cairns, Australië

Beste lezertjes,

Even denken, wat heb ik de laatste week allemaal uitgespookt. Wegens veel interesse naar het verloop van mijn date, heb ik enigzins spijtig nieuws. Gezien ik de yummie bij valavond leren kennen heb, zag hij er `s anderendaags al heel wat minder yummie uit. Toffe gast maar er is verder niets gebeurd. Not to worrie, er zit hier echt wel een overvloed aan vis in de zee en ze bijten :-)

Vorige week zijn we met ons Wilma tot Cooktown gereden. Via het Daintree Rainforest, het oudste regenwoud ter wereld, ouder dan het amazone, naar Cape Tribulation gereden. Fantastisch mooi, weeral. Maar 1 nachtje in cape trib gebleven want we hadden maar een paar dagen tijd om in Cooktown te geraken. Voor cape trib waren we naar de rainforest habitat gegaan waar kangoeroes en walibies talrijk uit je handen komen eten. Eigenlijk wel heel schattige beestjes. Totnutoe gelukkig nog niet in verleiding gekomen om er eentje te adopteren. Mama zal blij zijn dit te horen :-)

Na cape trib zijn we via de bloomfield track naar de Lions Den Hotel gereden. De bloomfield track is een 4WD track. De tofste track dusver, door regenwoud, steile hellingen, river crossings. Australie is echt puur fun, spijtig dat het aan de dure kant is. Dus rissertjes, no worries, kim komt terug naar Belgie, al is het om de kas te spijzen.

De Lions Den is het oudste, nog bestaande hotel van Oz. Opgericht in 1775 of zo. Daar kwamen de pioniers voorbij. Aanmeren in port douglas en dan omhoog naar Cooktown. Ook hier hebben we een nachtje geslapen.

Volgende dag doorgereden naar Cooktown. Onderweg de Black Mountains gepasseerd. Heel bizar hoe er plots een zwarte berg tussen de rest staat... Zoals gewoonlijk ook weer een watervalletje meegepikt. Enkel met 4x4 te bereiken dus we hadden de waterval voor ons alleen.

Cooktown stelde niet veel voor. Een hele mooie lookout en dat was het zo`n beetje. Wijselijk aan de terugtocht begonnen. Onderweg overnacht in Mount Carbine op Mount Carbine Caravan park. Robert en Jennifer, de uitbaters, hebben ons de volgende morgen het 1 en ander uitgelegd over de mijnen, de soorten gesteenten e.d. We kregen ook een mooie begeleide wandeling aangeboden. Toffe pee de Robert!

Na Mt Carbine teruggereden naar Cairns want ik had een duiktrip geboekt. Ik mag jullie mededelen dat ik officieel advanced diver ben. 2 dagen refresher course daarn 3 dagen de zee op. Heel veel geluk gehad met het weer, praktisch geen wind. Bijgevolg niet zeeziek geweest. 11 duiken op 3 dagen tijd gedaan, mooi, mooi, mooi. Dolfijnen, haaien, zeeschildpadden en zo veel meer. Toen we onze deep dive deden zat er op 26.3 m diepte een green sea turtle tussen ons te grazen. En ons aan te kijken met zijn grote zwarte ogen. Super schattig. Ik heb foto`s onder water genomen maar ik kan ze nu nog niet op mijn blog zetten. Ze volgen eerstdaags.

Wilma is net verkocht, met winst, dus morgen vertrekken Jasmine en ik met de greyhoundbus richting Zuiden. Eerste stop Mission Beach. Verdere updaten volgen.

Geniet van het lekker Belgisch weertje en tot schrijfs.

xxxxxx

knuffels

1. Lieve:
    10 november 2008
    jawadde, je maakt daar heel wat mee, geloof ik.
    Laat die diertjes inderdaad maar in hun habitat... je hebt hier in Belgiê nog viervoeters lopen...ergens....
    Veel plezier , 'k ben wel een beetje jaloers maar zoiets moet je doen als je jong bent, hé !!
    vele groetjes uit het verre Aartrijke ... met veel wind , geen regen ( voor 't moment) maar ook geen zon !!!
  2. Simonis:
    11 november 2008
    Hey Kimovic,
    heb eindelijk eens de moeite genomen je activiteiten te lezen. Ziet er super uit allemaal! School valt nog wel mee, hoewel de motivatie soms een beetje wegzakt maar we slaan ons er wel door.
    Veel fun nog!
    Groetjes, Simon
  3. Anneke:
    13 november 2008
    Hey Kim,

Op zo een blog kom je toch wel het één en het ander te weten van je collega's he Tim! (knipoog)

Hier in België is het nogal rustig (behalve het water dan he)

Tot nog eens en amuseer je nog te pletter!

Groetjes
    Anneke
  4. Natacha:
    14 november 2008
    hey meid.... mis je moet zoveel vertellen.... ben wel heel blij dat je gelukkig bent...ik zal je de komende dagen een mail sturen...dikke kus en altijd voorzichtig.... ikke!xxxxxxxxxxxxxx...........
  5. marina:
    15 november 2008
    pff jawadde dat is een hele belevenis he !!ik ben een beetje jaloers zenne!!! maar ja we beleven hier ook veel van jullie avontuur mee he door de mooie foto s en verhalen die je ons vertelt !!zo zijn we er ook een beetje bij ..hier altij t zelfde e werken eten en slapen !!! geniet ten volle en tot hoors !!!miena
  6. Brim:
    15 november 2008
    Howdy Kim,

Tof om je wedervaren hier wat te kunnen volgen. Je stelt het blijkbaar schitterend aldaar. Zoals je het beschrijft; men zou zin hebben om te vertrekken, los dan van die bijtende vissen, é -).
    Was het niet van klein 'Brauwerstje in den oven'; ik was ook al aan het plannen.

Alleszins, stel het nog goed en houd ons op de hoogte.

Laters,

Tim
  7. belinda:
    16 november 2008
    Hoi poppemieke,

Altijd leuk om al je verhalen te kunnen lezen en prachtige foto's te kunnen bekijken. Allez als ge terug in het land zijt en ge wilt eens gaan duiken moet je het me maar weten te zeggen hé. Heb volledige duikuitrusting thuis staan alhoewel ik betwijfel of je in mijn duikpak zou kunnen. We kunnen altijd es proberen :-)
    De rest is zeker ok.
    Ons RIS mascotte Fristi is het ondertussen al goed gewend bij Pyjama en Santa. Soms denk ik dat ze wel haar lange uitstapjes mist maar als ze zich dicht tegen me komt aanvleien en met haar dankbare oogjes halfdicht naar me kijkt weet ik wel dat ze gelukkig is. Het blijft een echt spinkonijntje. Haar 4 kids stellen het allemaal goed en ik heb me voorgenomen om het bij 3 poezen te houden anders kan ik weldra zelf een poezenboot open houden (wie weet zit toch aan de bron :-) ).
    Ik kijk vol ongeduld uit naar je volgende verhalen en foto's.
    Alvast veel plezier en dikke knuffel.

Liefs,