Alweer een nieuw hoofdstuk

28 november 2008 - Rainbow Beach, Australië

Dag trouwe lezertjes,

Er is weer het 1 en ander gebeurd sinds mijn laatste schrijven.

Na ons zeilavontuur zijn we naar de Town of 1770 getrokken. Een heel aangename afwisseling in het drukke oostkust gebeuren. We logeerden er in een hostel dat vroeger dienst deed als meditatiecentrum dus rust alom. Een beetje ver van het centrum, dat op zich niet veel voorstelde. Toch werd er dagelijks om de 2 uur een gratis busje ingelegd om ons naar het centrum te voeren. Ik had er langer dan 3 dagen kunnen blijven. Ook de locals waren weer net zo vriendelijk als in het noorden. Ik voelde me er helemaal thuis.

In de hostel hing een bord met free ride on the Larc. Een boot/voertuig, waar je gratis mee kon mits tijdig te bellen. En ja, ik ben een dagje gratis met de larc meegevaren/gereden. `s Morgen voeren we langs de zandduinen richting de vuurtoren. Daar volgde een iets minder interessante geschiedenisles, tja de vuurtoren werd gebouwd in 1865... Dat je daar 2 uur over kunt preken... Daarna lunch en `s namiddags bodyboarden op de duinen. Heel leuk, zonder van mijn bord te glijden dus zonder schrammen. Ik ben sportiever dan ik mezelf toegeef, blijkbaar.

De volgende dag volgde mijn eerste surfles. De surfleraar was al een klucht op zichzelf. Dikke bierbuik, roze velletje en bruine tanden. Helemaal ingepakt van top tot teen in een camouflagepakje (zie foto). Hij heeft alles mooi uitgelegd maar niets voorgetoond. Daar zat ik eigenlijk wel op te wachten. Ik heb toch een seconde op het bord kunnen staan en ben erin geslaagd mijn eerste golf te pakken. Allemaal niet simpel. Met vallen en opstaan, absoluut voor herhaling vatbaar, al moet ik de eerste echte surfdudes nog tegenkomen. We doen ons best om tegen dan het surfen een beetje onder de knie te hebben. Anders wordt het afgaan...

Het kajakken met dolfijnen is niets geworden doordat de surfles te lang geduurd heeft. Niet getreurd, we krijgen nog wel kansen om dolfijnen te zien. Misschien kunnen we eens met hen zwemmen, lijkt me leuker dan het kajakken.

Na de town of 1770 zijn we de bus opgesprongen richting Rainbow Beach. Vanuit RB zijn we met een gehuurde 4WD richting Fraser Island getrokken. Met spijtig genoeg nog 8 zuipende engelsen in de auto.  Was dat een drama om mij met die auto te laten rijden. Vrouwen hebben kleinere hersenen (op zich wel waar maar deze hebben we nodig om het met de mannen uit te houden) en kunnen niet met auto`s rijden en nog meer van die commentaren. Meer heb ik niet nodig om op mijn paard te zitten. Het waren dan nog grotendeels net afgestudeerde advocaatjes die zich God Almighty waanden. Een beetje jammer dat ze iedere dag met een kater opstonden waardoor we `s morgens veel tijd verloren en bijgevolg het grootste deel van het eiland niet gezien hebben.

De laatste dag zat ik aan het stuur en heb ik de sleutels niet meer afgegeven. Die zelfvoldane Engelsman was er de dag ervoor mee tegen een duin gereden, stel je voor...Je kunt er nochtans niet naast kijken.

We hebben ons al bij al geamuseerd maar zullen in de toekomst onze eigen auto huren/kopen.

Straks volgt er een wandeling met bush tucker en hierbij is mijn verhaaltje uit.

Tot de volgende keer maar weer.

Dikke knuffel en geniet van de sneeuw!

xxxx

1. Wim en Dona:
    28 november 2008
    Hey Kim,
    altijd leuk om je verhalen te lezen; zo weten we toch wat je daar allemaal uitspookt hé.
    We zijn zo een klein beetje bij jou en kunnen meegenieten van wat jij daar allemaal doet en ziet.
    Vele groetjes van ons allemaal.
    Dikke kus en tot later.
  2. koen:
    28 november 2008
    allé kim, zo negatief over je surfleraar.
    het ziet er een speciaalke uit, maar mss is het wel een lieve, romantische en attente man die luistert als een vrouw iets zegt, die het huishouden doet en een beest is in bed....
    mss was dit de kans van je leven.....
    grosses bisous
  3. kathleen verheyen:
    29 november 2008
    Hoi Kim ,
    Zo te lezen heb je het naar je zin , en beleef je heerlijke avontuurtjes....Mmmm ja enel spijtig van u leraar Bay -watch is dan toch beter voorzien van surfleraars .
    Alé nog vele leuke verassingen en Be carefull and have lotts of FUN !!!!!
    Greetz mega knuffel xxxx
  4. mémé:
    30 november 2008
    Dag Kim,

Zeer leuk om je reisverslag te lezen, zo voel ik mezelf een klein beetje meereizen.(met niet zoveel risicos natuurlijk)
    Geniet van je reis en zorg goed voor jezelf.
    een dikke kus
    mémé