Another year, another chapter

9 januari 2009 - Warwick, Australië

Hihihihi, guess what it’s me,

Het nieuwe jaar is alweer een week oud. Hoog tijd voor een updateje dus...

Allereerst mijn beste wensen voor al wie dit leest. Moge de toekomst jullie allen toelachen. Hopelijk hebben jullie er, ondanks mijn afwezigheid, toch een lap op gegeven. Ik begrijp dat het gemis het feestgevier wat getemperd heeft, vooral omdat velen onder jullie vertikten de telefoon op te nemen! Shame on you! J

Doch, ik neem het jullie niet kwalijk. Jasmine en ik hebben er ook een leuk feestje van gemaakt. De avond gestart met wat bubbels, om het op z’n Jasmines te verwoorden, bubbels worden natuurlijk vergezeld van hapjes. Daarna een mint-roast-roo (oftewel een munt-kangoeroegebraadje). En om het feestmaal af te sluiten een crème-glaceke.

Na het lekkere laatste avondmaal, ‘t stad ingetrokken. Weliswaar maar 1 pintje gedronken want je mag de straat niet op met alcohol en daar bevinden zich nu eenmaal de festiviteiten. Nogal een bevangen gevoel zo op cafe gaan en niet buiten mogen... Toegegeven, zo worden de promilles onder controle gehouden.

Een alcoholloos feestje gebouwd aan de lagoon, alweer een zwembad te midden het stad. Stomweg onze bikini vergeten. En het was nog te vroeg om met kleren en al in de lagoon te springen.

Na het feestje met z’n allen naar het vuurwerk gekeken, het was de moeite. Na het vuurwerk was het gefeest zo’n beetje over en hebben we een ritje op  het reuzerad gemaakt. Gezien Jasmine op nieuwjaar om 7u moest beginnen werken, en ik haar naar het werk zou voeren, besloten we om 2u de laatste citycat naar het appartement te nemen. Citycats zijn catamarans op de rivier die je van a naar b brengen, het tofste publieke transport tot dusver.

Zoals velen onder jullie op 1 januari  al dan niet gemerkt hebben, is ons Kimmeke tielijk opgestaan om alle naasten het beste te wensen. Het voelde nogal ‘back to the future’ aan. Jullie waren nog vollop aan het toosten. Of hadden al een ferm stuk in jullie voeten ;-)

De dag al luierend doorgebracht, rond 4u een uitgeputte Jasmine van haar werk afgehaald en terug naar Allora gereden. De paardjes stonden me al ongedurig op te wachten. Hun eerste knuffel van het nieuwe jaar. Nog meer groot nieuws, het schaap heeft gelammerd, een tweeling dan nog. Superschattig maar spijtig genoeg ook superlekker dus binnenkort gaat er eentje voor de bijl, gelukkig zal ik dat niet moeten meemaken.

Al snel neemt het dagelijkse leven zijn gewone gangetje, al heb ik hier nu wel ons Belgisch bier geintroduceerd. Het spreekt voor zich dat het hun niet misvallen is. John maakt al plannen naar Belgie te verhuizen en in het klooster te gaan zodat hij bier kan gaan brouwen. Ik doe ze hier nogal gaan hoor. Soit, blij dat ik hun horizonten wat kunnen verruimen heb. Ah, jullie dachten dat de Duitsers lekker bier hadden... of jullie zijn fan van Heineken, dat kan al helemaal niet door de beugel.

Momenteel zijn er wat spanningen onder de troepen. Ze zijn spijtig genoeg niet allemaal van de slimsten en denken  dat ik wild ben dat gevangen moet worden. Another buckle on their belt. Ze hebben zich hier lelijk mispakt aan de deze en lopen nu allemaal gefrustreerd rond. Penisnijd allom dus. Best dat ik er de humor kan van inzien. En ik die dacht dat de colts pubers waren...

Binnen een weekje zit mijn tijd er hier op en kan ik weer de wijde wereld intrekken. Al zal ik het verschrikkelijk moeilijk hebben alle kleintjes hier achter te laten. Ik heb nu net hun vertrouwen gewonnen... snif snif. De eigenaars  hebben me gevraagd terug te komen en maken snode plannen me hier vast te ketenen maar de reismicrobe roept.

Dus bereid jullie maar voor op verder reisavontuur van mijnentwege. Nog een weekske geduld.

Happy 2009 everyone, what a promising year!

Veel liefs en de eerste knuffels van ‘t jaar!

xxxx

1. mémé:
    9 januari 2009
    Dag Kim,

Prachtige foto op de rug van bubbles, zou ook een mooie naam zijn voor je wagen.
    Ik geniet telkens van je reisverslag en hoop dat je verdere trektocht even goed zal verlopen maar u kennende zal jij er wel het beste van maken.
    Het is hier nu 17u. en wat we niet gewoon zijn reeds -8 graden
    dus is het nog altijd bibberen.
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag en wens u alvast nog zeer veel reisplezier.
    groetjes
    mémé
  2. Lief en Ivo:
    9 januari 2009
    Hoi Kim,
    Wij wensen je een spetterend, avontuurlijk en sportief 2009 !!
    Wij zijn blij dat het zo goed klikt tussen jou en Jasmine.
    Tuurlijk hopen wij dat jullie opnieuw spannende, leerrijke avonturen meemaken vanaf 16 januari.
    See you later, alligators !

mama en papa van Jasmine
  3. Marleen Lammerant:
    12 januari 2009
    dag Kim,
    ik zie dat je het daar nog altijd goed stelt, ondanks dat je nu wat werkt. Maar hou de moed erin, vrijdag ek. kan je weer verder genieten van je avontuur.
    We wensen je 't allerbeste en genieten van je reisverslagen.
    dikke kussen,
    mama
  4. Natacha:
    12 januari 2009
    Dag lieve schat,

Beste wensen,2009 is voor ons zowel een avontuur als voor jouw.
    Doe het goed, en tot..... Gauw!
    Kus Ikke,Bart,en Kilian Xxxxx
  5. tina de grande:
    13 januari 2009
    Dag lieve zus,

Na lange tijd moet ik mij nu toch eens laten horen.
    Heb tenslotte al vaak aan je gedacht. Het doet me goed te horen dat alles daar goe meevalt. Nu, heb er eigenlijk nooit aan getwijfeld dat t.je niet zou gaan, het is op je lijf geschreven. Hier maken we ook wa mee. Nja, vrijgezel zijn, daar leert men wel wat door he. Nooit gedacht dat ik dit nog prettig zou kunnen vinden. Hopelijk heeft je steen je al wat bijgebracht? Nu, ik wens je alvast een fantastisch nieuw jaar toe meid en een goede gezondheid niet te vergeten! Heeft men tenslotte nodig om alles te bereiken wat men wilt! Lieve groetjes tina xxx
  6. Tania:
    22 januari 2009
    Hela Kimsan,
    Wel een beetje laat maar toch nog de beste wensen voor 2009 voor jou en Jasmine.
    Leuk te horen dat het je daar zo goed bevalt.
    Weet je nog, ons gesprek in Frankrijk over je droom om iets met paarden te doen in het buitenland samen met prins charming? Awel kzou zeggen ik wens het je toe maar heb toch liever da je terug bij ons komt ze, we missen je en dan heb ik het niet alleen over het werk he ;-)
    Geniet met volle teugen, maar met mate(n) he, lol.
    Ons Nikita's klas heeft voor de opendeurdag dit jaar trouwens het thema Australie dus heb ik haar trots de link naar jou site mee gegeven voor de juf.
    Vele groetjes van Tania, Dominique en Nikita
  7. kathleen verheyen:
    23 januari 2009
    Hoi Kim ,
    Hier beetje druk met evaluatie toestanden enzo , maar verder alles ok. Leuk te lezen dat het jou ook mee zit en je echt de tijd van je leven mee maakt..... houden zo .
    Wees voorzichtig verder t'amusleute nog mega knuffel