Een hoofdstukje om het jaar mee af te sluiten

Zalige kerstgroetjes iedereen,

Eindelijk verbreek ik de stilte. Ik heb meermaals geprobeerd mijn reisverhaal aan te vullen maar totnogtoe weinig succes.

Momenteel slijt ik mijn dagen op een paardenfokkerij ergens in het hinterland van Queensland. Een gezellig dorpje, Allora genaamd. Veel meer dan 2 pubs, een postkantoor, een beenhouwer en een kruidenierswinkeltje is dit vergeten oord niet rijk. Behalve honderden paarden natuurlijk en daarvoor ben ik hier.

Na het feesten langs de oostkust moest ik dringend iets doen aan het nakende bierbuikje. Niets beters om af te vallen dan stallen mesten en paarden onderhouden. Ik heb een onderkomen, dien niet meer in de nog steeds naamloze auto te slapen, leer veel bij over jonge paardjes en heb toffe mensen om me heen. Het was een zalige kerst. Een werkdag gelijk een ander, niet gedacht dat ik na jaren rissen nog met kerstdag zou werken. Toegegeven de kerstsfeer zat er bij mij niet echt in. Warm dat het hier is en met kerstavond regende het, bracht me meteen terug naar Belgie.

De paardenfokkerij dus, een Stud heten ze dat hier. De Goodwood Park stud telt een 100tal kweekmerries, 2 hengsten, een 80tal jaarlingen en een 20tal veulentjes. Ik sta in voor de verzorging van de 22 jaarlingen die klaargestoomd worden voor verkoop. 15 februari is er een grote stockverkoop in Brisbane. Alle jaarlingen moeten tegen dan fit zijn, netjes gegroomd en aan een lijn kunnen lopen. Niet bepaald evident met volbloed racepaarden, schichtige baasjes. Maar het zijn natuurlijk allemaal schatjes. Nog maar een jaar oud en al moeten werken, het bestaan van een racepaard is bikkelhard. Na verkoop worden ze meteen zadelmak gemaakt en rond 16 a 17 maanden beginnen ze met de eerste races. Ze worden speciaal gekweekt opdat ze snel volwassen zouden zijn. Niet te geloven hoe groot ze al zijn na een jaar. En toch nog steeds kindermaniertjes, aan alles willen knabbelen en absoluut je beste vriendje willen zijn. Ze laten je geen moment met rust. Al moet ik wel opletten met de colts (hengsteveulens) want ze naderen puberteit en hebben blijkbaar interesse in me... Niet meteen mijn slag. De fillies (merrieveulentjes) zijn ontzettend lief, ze doen niets liever dan 's morgens komen knuffelen. Ik heb hier mijn stekje gevonden, jammer dat ik binnen 2 weken alweer verderreis. Dat is nu eenmaal het trieste lot van een reiziger ;-)

Jasmine verblijft op dit moment in Brisbane waar we samen oudjaar zullen vieren. 16 januari reizen we samen verder.

Dit is voorlopig het spannendste nieuws onder de Australische zon. Niet getreurd na 16 januari zal ik ongetwijfeld weer spannende reisverhalen uit mijn cowboyhoed kunnen toveren. Stay tuned.

Hopelijk was het voor jullie allemaal een schitterende kerst en wordt het nieuwe jaar nog schitterender dan het vorige, in de mate van het mogelijke natuurlijk. En zoals gewoonlijk, al daj wilt moei zelve kopen. Zeker ten tijde van financiele crisis.

Dikke kerstknuffels en tot volgend jaar!

xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. lelijke martin:
    Hoi Kim,

Beste wensen voor het nieuwe jaar. Moge het je veel plezier, geluk en zeker avontuur brengen. Een jaar om nooit te vergeten, iets om later op terug te kauwen. Herinneringen die je ze nooit meer kunnen afnemen kortom, maak er het beste van want dat doe ik ook.
    Greetz,
    Martin
  2. Lammerant Gerard:
    Beste Kim,

Hierbij wensen mémé en ikzelf U een Zalig Kerstfeest en een Gelukkig en Vreugdevol Nieuwjaar 2009 toe. Een zeer goede gezondheid, veel reisplezier, en alles wat uw hartje wensen mag. Stuur ons regelmatig een reisverslag toe, want alles wordt hier door mij uitgeprint en bijgehouden, ,zowel van u als van uw vriendin Jasmine. Achteraf kunnen wij er nogmaals eens naar kijken en terug herlezen. Vier nu uw nieuwjaar goed met uw vriendin Jasmine in Brisbane en wens ook haar het allerbeste van onzentwege. We vernemen ook, dat u op 16 januari a.s. verder jullie reis voortzet.
    Nonkel Geert heeft met kerstavond, hier bij ons in Wingene gezorgd voor een fijne kerstavond. Alles zelf klaargemaakt op zijn Indisch. Heeft het een beetje geleerd op zijn 3 weken durende reis doorheen India, tijdens de maand oktober. Het is werkelijk goed meegevallen. Nogmaals bedankt voor uw telefoontje op kerstavond - jammer van de storing - het is wel moeilijk soms om van zo ver in kontakt tye komen met uw verre thuisland.
    Nogmzaals onze beste wensen en groeten vanwege,

de ganse familie ,Lammerant
  3. Joeri De Grande:
    Hey Kim,

Heel veel wensen voor het nieuwe jaar van Conny, Tristan, Jasmijn en mezelve, ik volg je reis op de voet en this must be a blast. Take care.
  4. Wim en Dona:
    Hallo Kim,
    altijd leuk om iets van jou te horen. Mémé was kontent dat ze je hoorde op kerstavond, hopelijk ben je er volgend jaar terug bij.
    Nog veel plezier op je trektocht.
    Prettige feestdagen van ons allemaal.
    Dikke kus X
  5. Timmy:
    27 december 2008
    De Goodwood Park stud telt een 100tal kweekmerries, 2 hengsten,....
    100 hete vrouwen en maar 1 concurrent... De droom van iedere vent me dunkt :)
  6. mémé:
    Dag Kim,
    Ik heb aandachtig uw reisverslag gelezen en alles valt best mee lees ik . Inderdaad ik was zeer tevreden u te horen op kerstavond en ik ben er zeker van dat iedereen hier aanwezig zeer blij was doch het spijtig vond dat jij er niet bij was.
    Vandaag is het hier zeer koud, het is bibberen.
    We tellen nu de dagen af tot nieuwjaar en zullen dan allen samen toosten op een goeie gezondheid en een vreugdevol 2009
    verder wens ik u nog zeer veel reisplezier.
    nog een warme knuffel en een dikke kus
    mémé deruddere
  7. Patriek Deruddere:
    27 december 2008
    Studs...? Hengsten...? Mijn oren flapperen als ik je verslag lees. Leuke bestemming precies... :) Hebben je gemist op kerstavond... Hoewel de besparing van 25 euro leuk mee genomen is in tijden van crisis hoop ik toch wel dat je er volgend jaar terug bij bent ! Have fun and take care x
  8. Marleen:
    28 december 2008
    hey Kim,
    we zijn allebei blij dat je 't daar goed stelt. Zorg goed voor de paardjes, en d'amuseleute.
    wij wensen je een fijne en toffe oudejaarsavond en good luck
    voor 2009. Het allerbeste en dikke knuffels;
    Henry en Marleen
  9. Martin:
    30 december 2008
    Hallo Kim,

Mijn eerste schrijven en waarschijnlijk het laatste dit jaar. Lelijke Martin heeft me hier gebracht zodat ook ik jou kan volgen in de grote boze wereld. Uw belevenissen volg ik voortaan op de voet.

Hierbij wens ik je een prettig en zwoel afsluitend 2008, gevolgd door een avontuurlijk en gezond 2009!

Groetjes en tot één volgend schrijven.

Martin Le Beau
  10. Lieve:
    30 december 2008
    Hallo Kim,
    van ons hier allemaal ook wat late kerstwensen en een heel tof 2009 !!!!!
    De kerstvakantie is alweer bijna voorbij; Wim start met examens en de rest mag weer aan het werk op 5 januari !!!
    Nog veel plezante avonturen en een spetterend oudejaarsavond
    greetz
  11. kathleen verheyen:
    3 januari 2009
    Hoi Kim de beste wensen voor 2009, goede gezondheid en dat je reis verder veilig mag verlopen en je snel weer bij ons mag zijn ...
    vele ijs groetjes van uit Evergem
    Mega knfl xxxx
  12. rennie vanhoutte:
    5 januari 2009
    Kimmy,
    Bij deze een héél gelukkig nieuwjaar, hoewel er denk ik voor jou weinig nog kan verbeteren. Ik bekijk regelmatig jou reisblog en moet zeggen, geniet er telkens weer van . Schitterend wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Mooie foto's heb je ook al gemaakt. Gelijk heb je een jaar van je jonge leven te gebruiken om te reizen. 'k zou willen in jou plaats zijn. Zou zeggen geniet er van, want een jaar is zo voorbij. Tot ziens Kimmy.
    Gr Rennie (mama Jo!)