Freeking hot in here

14 februari 2009 - Melbourne, Australië

Hey,

Momenteel in Melbourne, de lucht hangt vol rook van de bosbranden in de omgeving maar we zitten hier veilig. Maandag vertrekken we naar Tasmanie. Ik zorg voor een nieuw verslag en een nieuwe lading foto's wanneer we terug zijn.

Spijtig dat alles hier aan het afbranden is. Al die nationale parken en alle wildlife. Ze spreken van ongeveer 1 miljoen dieren die gestorven zullen zijn... Het is echt rampzalig. Hele dorpen van de kaart geveegd zonder waarschuwing...

Ik hou van jullie allemaal en maak jullie geen zorgen, we blijven op veilige afstand van de branden.

Dikke knuffels

xxx

1. Marleen:
    dag Kim,
    we hebben je verslagje gelezen.
    volgende week ga ik weer zo'n kaart kopen en bel ik jou terug op
    waarschijnlijk zaterdagmorgen (voor jou al een stuk later natuurlijk).
    Hans en Jo zitten in Costa Rica tot 5 maart en Jeroen vertrekt morgen (15 februari) terug naar Thailand. Je auto staat in de straat bij Jo en Hans - ik ben dit via via (Birgit) te weten gekomen,
    want ondertss is je keuringskaart binnen. Ik zal Jo of Hans zo vlug mogelijk verwittigen als ze terug zijn.
    Vele groetjes en dikke knuffel,
    mama en Henry
    xxx
  2. Wim en Dona:
    Hallo Kim,
    spijtig dat er mensen bestaan die graag een vuurtje stoken, ze zouden er zelf moeten inblijven ipv al die onschuldige mensen en dieren. Hopelijk krijgen ze alles vlug onder kontrole.
    Voorzichtig want we zouden je graag heelhuids terugzien.
    Nog veel plezier en groetjes van ons allemaal, de gewone werkmensen!
  3. mémé:
    dag Kim,
    Wij hebben hier al die vreselijke branden gezien op T.V.
    Volgens de laatste berichten zijn ze een paar brandstichters op het spoor en zullen deze zeer zwaar gestraft worden. Maar spijtig genoeg zijn ondertussen al die onschuldige mensen en dieren reeds gestorven. Bij al het zien van die verschrikkelijke dingen heb ik dikwijls aan jou gedacht, wij zouden je graag gezond en wel terug zien.
    Geniet verder van je prachtige reis maar blijf op veilige afstand.
    groetjes mémé
  4. Van Hoorde Dirk:
    15 februari 2009
    Dag Kim,
    ik lees dat met U en je vrienden daar alles in orde is en zo moet het zijn.Zeg 't is toch wel erg als je ziet dat mensen zich met zulke zaken bezig houden om al wat de mooie natuur heeft te bieden ,op deze manier te vernietigen.Mensen die zulke zaken doen zijn niet waardig te leven op deze aardbol.Als je dat allemaal leest en ziet welke schade daar is door veroorzaakt niet goed te krijgen in de éérste 15 jaar als je 't mij vraagt.Nog goed dat de natuur voor een groot deel zichzelf hersteld op natuurlijk zeer lange termijn.Er zullen zeker diersoorten zijn gestorven die we zelfs nog niet kenden en zeker nu ook niet meer zullen kennen.Ik ga nu stoppen want ik weet dat je in het lezen van deze berichten ook veel tijd moet steken....dus, let maar goed op en geniet verder van de reis.Vele groeten,Dirk (District) en ' t vrouwke Carine.Vele groeten.
  5. Tania:
    16 februari 2009
    Hey Kimmeke,
    Blij te horen da alles goed met je gaat.
    Wees toch maar voorzichtig met die branden he, we denken aan jou ze.
    We hebben je nog nodig op het RIS he ;-)
    Dikke knuf Tania en kids x