Ke Ora, Nieuw Zeeland

13 april 2009 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Te ahora,

(Hallo)

Alweer enkele weekjes sinds ik mijn blog geupdated heb. Ondertussen ben ik, jawel, veilig aangekomen in Nieuw Zeeland.
Schitterend land, by the way, een beetje chilly, aan de koude kant, al heb ik de laatste dagen wel piet met het weer.
Eventjes een samenvatting van de voorbije 2 weken uit mijn hoed toveren...

1 april, ondanks de redicule datum, redelijk punctueel aangekomen in Christchurch NZ.
Door mijn ongeduldig karakter niet lang genoeg gewacht op een lift offer en een ticket met de Kiwi experience bus geboekt.
De party bus bij uitstek, blijkt nu. Dezelfde dag dat ik mijn ticket boekte had ik natuurlijk een liftoffer, Murphys law!

Blijkt dat de Kiwibus wel reuze meevalt. Zeer gevarieerd publiek totnutoe. Tussen de 18 en 30 jaar. Ik leer ontzettend veel mensen kennen.
Ik heb spijtig genoeg mijn travelbuddy in Christchurch moeten uitzwaaien. Zij ging de adventure tour op wat net iets boven mijn budget is...
Naar het schijnt stelt ze het goed, al moet ze binnenkort wel huiswaarts keren, haha, Sorry Jazzie... Ik mis haar, ik geef het toe.
Niet evident 6 maand met iemand samen te reizen, vooral niet met een koppigaard zoals ik, respect!

Back to New Zealand now,

Een 3-tal dagen gestrand in Christchurch omdat ik op de eerstvolgende bus moest wachten. Ondertussen Christchurch grondig bezocht via tram, gondola,...
Mooie stad maar na die dagen had ik het wel gezien. Ik heb er ook een horsetrek van 3,5 uur gedaan. Misschien iets te lang, ik was stijf voor een week, wel supertof!

Van Christchurch richting Kaikoura gegaan. In Kaikoura een lange wandeling rond het schiereiland gemaakt, prachtig. Samen met een kerel die ik onderweg leerde kennen, Sean. Meer weet ik niet van hem.
Na de wandeling een hapje gaan eten in de Strawberry Tree pub, supergezellig en een ietwat excentrieke band...

Na Kaikoura richting Wellington gereden en gevaren. Een overbodige dag vastgezeten in Wellington wegens een overvolle Kiwibus. Het is de hoofdstad met als toppers een gratis nationaal museum en een lookout op Mt Vic.
De botanische tuinen waren mooi, ware het niet van de constante regen!

Na Wellington richting Taupo. De skydive hoofdstad van de wereld. Waar ik voorlopig nog niet aan deelgenomen heb. Ik passeer er binnen enkele dagen opnieuw. 600 dollar is veel geld om mijn leven te riskeren!
Ik heb er de warm water bron bezocht, Noord NZ is immers zeer vulkanisch met stomende waterstromen, lekker!
Ik denk dat het warm water hier uitgevonden is.

Na Taupo richting Auckland. Grote stad maar `t is en blijft een stad, bijgevolg niet mijn favoriete bestemming. Na een nachtje Auckland richting Bay of Islands met ditmaal Straybus vertrokken.
Ik pik er de goedkoopste bussen uit. Ik beklaag het nu wel dat ik niet gans NZ met Stray gedaan heb.
Meer mijn manier van reizen, meer relaxed, minder party, sympathieke buschauffeurs :-)

Bay of Islands en Cape Reinga zijn subliem, ik had dan ook heel veel geluk met het weer. Wat een zicht! Mooier dan Oz, ik geef het toe.
Jammer dat ik niet kon gaan duiken op Poor Knights islands, naar het schijnt in de top 10 van beste duikbestemmingen ter wereld. But I`ll be back!
Ninety mile beach, ongeveer 100 km lang dus, ongelofelijk! Onderweg ook een 800 jaar oude Kauri boom geknuffeld. Ze kunnen tot 2000 jaar oud worden, niet te geloven.
Spijtig genoeg hebben de eerste Europese settelers er een zootje van gemaakt en het gros van de prachtige natuur omgetoverd in weiland.
Ik had graag gezien hoe het er hier 200 jaar geleden uitzag.

Ondertussen ben ik terug in Auckland, vandaag samen met Michael gaan citytrippen. Morgen vroeg terug de bus op richting Mercury Bay.

Het plan om terug richting Aussie te gaan is nog steeds in mijn hoofd aan het broeden. Dus hoogstwaarschijnlijk ga ik alsnog de westkust doen.
I`ll keep u guys posted!

Happy Easter everyone

xxx

1. Geert:
    13 april 2009
    hoi Kim,
    ik zie dat je je aan de andere kant van de wereld enorm amuseert.
    ben je in Kaikoura niet met de dolfijnen gaan zwemmen? ik vond dat toen toch de max van NZ.
    als je toch terug in die omgeving komt, moet je zeker proberen.
    Geniet nog met volle teugen
    Geert
  2. mémé:
    18 april 2009
    Dag Kim,
    Ik denk dat jij het warm water hebt uitgevonden, velen zouden zo een prachtige reis willen maken maar kunnen dit niet.
    De reis is prachtig en verloopt zeer goed maar je schrijft weinig om niet te zeggen niks over wat je er allemaal eet ( over drinken speken we niet )
    Ik zou in je volgende verslag graag eens iets lezen over de eetgewoontes in die streken.
    Ik blijf je volgen op de voet en wens je verder nog zeer veel reisplezier.
    groetjes,
    mémé