Terug bij af

24 maart 2009 - Darwin, Australië

Hoi, hoi, hoi,

We zijn terug op ons vertrekpunt, de Australië-tocht zit erop. Ik heb nog geprobeerd mijn vlucht voor Nieuw-Zeeland te wijzigen maar dat wordt te duur. Per 1 april vertek ik en moet ik dit prachtige land verlaten. She´s been so good to me. Toen we hier bijna 6 maand geleden aankwamen leek dat de ver-van-mijn-bed-show, nu blijkt dat de tijd voorbij gevlogen is. Ik had nog graag de westkust gedaan maar het zal voor een andere keer zijn.

Wat stond er nog meer op het menu sinds Alice Springs? Een echt shithole by the way. Zo`n onvriendelijke mensen. Dat ben ik van de Aussies niet gewoon.

We hebben in Alice de West-Mcdonnell ranges bezocht, die waren niet zo spectaculair, zeker niet na het zien van The Olgas en Kings Canyon. We zijn ook even langsgeweest bij het Royal Flying Doctors centrum/museum. Een aangename verpozing op zo`n hete dag.

Tussen Alice en Darwin hebben we Devils Marbles en Mataranka nogmaals bezocht, de tamme wallaby woont er trouwens nog steeds. Het was een leuk weerzien. De vliegende vossen die er de vorige keer in grote getale aanwezig waren, waren wegens overstromingen verhuisd. Interessant om zien hoe alles nu zoveel groener is.

Onderweg hebben we overnacht in Daly Waters waar een historische pub is. Je kan er, indien gewenst, je oude bh of onderbroek aan de muur pinnen. Daartoe heb ik me nu niet laten verleiden.

Na Mataranka zijn we direct doorgereden naar Darwin omdat we de auto wilden verkopen. Vrijdagavond zijn we hier toegekomen, zaterdag hebben we overal flyers uitgehangen en oh ja, gisteren hebben we onze Tuur voor de vraagprijs van 1750 dollar verkocht. Een reizende autohandel is hier blijkbaar een gat in de markt! Al 2 x geluk gehad bij de verkoop. We wensen Patrick, de koper, veel geluk met ons Tuurke. Ik zal hem missen.

Gelukkig zijn we zondag met de auto nog naar Litchfield National Park gereden. Prachtige watervallen, zeker nu na het regenseizoen. Je mag er maar in 1 zwemmen want in de andere zitten mogelijks salties, de dodelijke krokodillen.

We hadden graag Kakadu nog eens teruggezien maar dit blijkt onmogelijk wegens wateroverlast. Een scenic flight lijkt de enige optie maar dat is iets te duur. We houden het dus bij een weekje zwembad hangen, zonnebaden, socialising in onze gezellige hostel.

Ik heb een paar foto`s upgeload maar het lukt niet goed, voor diegenen die mij op facebook weten te vinden, daar had ik meer succes.

Bij deze sluit ik het Aussie hoofdstuk bijna af, nog even van mijn totnutoe favoriete reisbestemming genieten. Hopelijk ben ik van de volgende bestemmingen evenveel onder de indruk.

See ya`s later alligator

Not for a while crocodile!

Tot in Nieuw-Zeeland

xxxx

so long Aussie

1. Martin:
    25 maart 2009
    Hoi Kim,

Reeds 6 maanden gepasseerd van je jaartje. Hum...wat gaat de tijd snel. Natuurlijk, een vat is niet half leeg doch steeds halfvol. Geniet nog effe van de Auussie's en dan op weg naar Nieuw Zeeland, een nieuw avontuur tegemoet. Een beetje herinneringen opdoen op de bagage van Uw leven. Ik lees en zie wel van Uw daden.
    Martin ( de lelijke versie)

Ps. Ken jij de Australion kiss....Wel het is gelijk de french kiss maar dan...1 meter Dawn under.
  2. Marleen:
    25 maart 2009
    heilaba Kim,
    'k zie dat jullie het daar nog goed stellen. Profiteer nog maar enkele dagjes in jullie hostelletje, want daarna is 't weer vliegen en reizen.
    Hou jullie nog goed en tot later (?)
    dikke kussen,
    mama
  3. HANSMAN:
    26 maart 2009
    Kimsan,

Geniet van je volgende hoofdstuk wij proberen hier de tijd in een loop te krijgen zodat je voor de rest van je leven op reis bent.
    Je auto is weer gekeurd voor een jaartje, er liggen nieuwe bandjes op, de nieuwe V riem heb ik nog es aangespannen, dus alles ziet er goed uit, de boete is ook betaald, 54km ipv 50 , ik weet het ik ben een snelheidsduivel.
    PS kan jij me zeggen hoe ik je autoradio terug aan de praat krijg, sinds de batterij eruit geweest is werkt ie niet meer, waarschijnlijk een code nodig ??

Veel plezier keep in touch
  4. mémé:
    4 april 2009
    Dag Kim,

Je raakt maar niet uitverteld over al je belevenissen, en volgens ik lees is het de reis van je leven( of toch niet?)
    Eens je de smaak te pakken hebt is het gevaarlijk maar er is nog zoveel te zien in de wereld.
    Ik wens je nog zeer veel reisplezier,zonder tegenslagen en volg je op de voet.
    warme groeten en een dikke kus
    mémé