Wat wordt er zoal gegeten en gedronken op reis???

28 mei 2009 - Tanah Rata, Maleisië

Omdat memé mij de vraag stelde wat ik zoal at tijdens het reizen, heb ik een compilatie gemaakt van alle memorabele eet- en drinkmomenten.

Eerlijk gezegd heb ik er enthousiast aan gewerkt. Zo bekeek ik zelf nog eens alle foto's en deed ik een walk down memory lane. Niet te geloven wat ik al allemaal beleefd heb, de lieve mensen die ik ontmoet heb, de oprecht gelukkige momenten en de iets mindere...

Ik raad echt iedereen aan er eens een tijdje van tussen te knijpen om onze prachtige, oh zo vergankelijke wereld eens te proeven, voelen, ruiken en ondergaan. Je wordt er een heel ander mens van.

Wat at ik nu zo allemaal? In Aussie kookten we vooral zelf. Gewapend met ons kampeervuurtje probeerden we lekker en minder lekkere gerechtjes te kokerellen. Hier en daar gunden we onszelf een flesje wijn en een aperitiefhapje. Af en toe gingen we ook uit eten, eens een lekker stukske vis of vlees. We barbecueden ook veel want Aussie is echt wel het land van de barbies. Hier en daar werden ook hamburgers, pizzas en fish and chips verorberd. Ook niet te vergeten de vele pies, een goedkope buikvulling, niet echt cullinair hoogstaand maar niettegenstaand lekker.

In Nieuw-Zeeland liet ik me al meer verleiden om uit eten te gaan. Rondzeulen met een zak eten ganser dagen is een sleur en in groep gaat men nogal snel iets eten. Daarom niet de gezonde kost want dat is meestal duur. Ook hier weer veel hamburgers, pies, roast dinners, kortom vettige fret. Die 7 kg zijn er niet overnacht bijgekomen. Daar heb ik hard aan gewerkt ;-)

In Thailand at ik vooral veel groene coconut curries and de gebakken noodletjes. Het smaakte echter niet meer zoals weleer. Ik heb de indruk dat ze er hun broek aan vaagden, maar soit. Nog steeds heel lekker hoor. We dronken Mai Tai en Tiger Beer, Chang is niet te zuipen en niet te vergeten buckets tijdens de Full Moon Party. Een emmertje met een dodelijke mix van whisky, rum of vodka en red bull en cola.

In Maleisië eet ik veel Indische gerechten, Tom Yam soepjes, ze zijn hier lekkerder dan in Thailand en gebakken rijst gerechten. Heerlijk multicultureel dus smullen maar. Gelukkig is alles hier een stuk minder vettig en veel gezonder. Veel vers fruit en verse fruit shakes, pannekoeken, mmmmmm...

Hopelijk hebben jullie plezier aan mijn fototjes en heb je zo een idee van mijn dieet uhum.

Tot de volgende en laat het jullie smaken!

xxx

1. natacha:
    28 mei 2009
    hey lieve schat,
    ben blij dat ik zie dat alles nog goed gaat.
    Hier ook alles goed,hm beetje inspiratieloos.
    Allé dikke kus en doe dat verder zoals je bezig bent,mis je xxxx
  2. mémé:
    28 mei 2009
    Dag Kim,
    Bedankt voor de de uitleg over je memorabele eet-en drinkgewoonten. Het zal je heel wat moeite gekost hebben om dit samen te stellen maar het is wel zeer leuk om het te lezen en een klein beetje mee te genieten. je bent nu al wat dichter bij thuis en nog een dikke 3 maanden en we kunnen je nog eens alles horen vertellen, het is zeker een reis om nooit te vergeten. Wim en Dona zijn op verlof in Griekenland
    en Patrick vertrekt op 8 Juni naar Turkije. Iedereen heeft hier de reismicrobe te pakken. Voor mijzelf zal het een kalm jaar zijn, ik ben momenteel reismoe, liever daguitstappen dan verre reizen.
    Nogmaals bedankt voor je verhalen en tot de volgende.
    Vele groetjes en een dikke kus
    mémé
  3. Patriek Deruddere:
    29 mei 2009
    Hoi Kim,
    Erg boeiend om je reisverhalen te lezen. Blijkbaar is je sabbat jaar een succesverhaal geworden... Geniet er verder van en tot binnenkort ! Groetjes, Patriek
  4. Kim:
    30 mei 2009
    Mijn sabbatjaar is idd een groot succes, voor herhaling vatbaar hihi, maar eerst een beetje hard werken.
    Was leuk alle fotokes te overlopen en nog efkes na te genieten. De tijd gaat veel te snel. Geniet van jullie snoepreisjes, daguitstapjes.
    Vele groetjes, knuffels en kussen

xxx
  5. Wim en Dona:
    2 juni 2009
    Hey Kim,
    we zijn pas van zondagavond terug van Rhodos. Ook leuk maar minder spectaculair! Toch ook van genoten; zon, zee en rust, meer moet dat niet zijn.
    Je hebt veel mooie fotos die ook voor jou een mooie herinnering zullen zijn voor wat je allemaal gezien en beleefd hebt!
    Nog veel plezier en tot later,
    dikke kus van ons allemaal.
    groetjes, Dona
  6. mémé:
    21 juni 2009
    Dag Kim,
    Gelukkige verjaardag!!!!!
    Het is wel 2 dagen te vroeg maar ik ben dinsdag gans de dag niet thuis en daarom liever te vroeg dan te laat.
    Ik wens je verder nog zeer veel reisplezier en drink er dinsdag maar ne goeien op.
    welgemeende wensen en een dikke zoen,
    groetjes
    mémé
  7. Patriek Deruddere:
    21 juni 2009
    Mijn 2 weken verlof zitten er al weer op... Morgen terug werken *zucht* Weekje Istanbul gedaan. Was er recent nog geweest met mémé om de klassiekers te bezoeken maar wilde echt nog eens terug. Nu modern istanbul gedaan. Erg hippe buurten daar. Zalige stad gewoon. Doen als het in je reis route past! Bij deze ook alvast een GELUKKIGE VERJAARDAG gewenst...! Geniet er van. Groetjes, Patriek
  8. Lieve:
    23 juni 2009
    Een heel gelukkige ( wat verre) verjaardag !!!

Het schooljaar zit er bijna op...dan 2 maand verdiende vakantie !!!
    Jenke en Wim vertrekken op 1 juli naar Roemenië ; Wim voor 10 dagen en Jenke voor anderhalve maand...'t zal hier ook een beetje stil zijn die eerste dagen!!! Hopelijk valt het weer hier verder mee zodat we rustig van de zon en een terrasje kunnen genieten... daarmee zijn we al content,hoor !
    groetjes en tot......je terug in ons landje bent,zeker ?
  9. Cindy (RIS):
    23 juni 2009
    Dag lieve Kim,

Ik heb je een sms gestuurd maar ben niet echt zeker of je hem wel hebt gekregen, dus daarmee wens ik je hierbij een hele gelukkige verjaardag hé meiske! Ik merk dat je het ginder nog steeds naar je zin hebt, dus geniet er nog maar wat van. We volgen je avonturen hier op de voet!! Voor de rest alles rustig hier en mooi weer in het kleine Belgenlandje. Vele groetjes en een dikke knuffel x
  10. Tania:
    25 juni 2009
    Hela Kimsan,
    Was je verjaardag uit het oog verloren, dus bij deze met een beetje vertraging, een hele dikke proficiat xxx